Викладаємо хімію

Розвиток критичного мислення

Педагогічне кредо: «Урок – це дзеркало загальної та педагогічної культури вчителя,  вимірювач його інтелектуального багатства, показник кругозору».
                                                                            В. Сухомлинський

Тема досвіду: « Розвиток критичного мислення учнів на уроках хімії з позиції особистісно-орієнтованого навчання»

АНОТАЦІЯ ДОСВІДУ
Основне у діяльності вчителя – зробити процес навчання творчим. У своїй роботі я беру за основу концептуальні положення В. Сухомлинського, Ш.Амонашвілі, В.Шаталова. Застосовуючи творчі методи, намагаюся створити на уроці атмосферу, яка сприяє  ефективному засвоєнню знань.
Учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, і головне – правильно висловлюватись, дотримуватись точного викладу означень, логічно виправдано, використовувати їх до розв’язання задач, розкриття суті процесу абстрактних та прикладних тверджень.

На мою думку, творчі завдання виховують особистість, здатну застосовувати свої знання на практиці.
Інтерактивні методики дають змогу задіяти не тільки свідомість людини, але і її почуття, емоції, вольові якості. Я використовую такі методи і техніки, як:
·        презентації
·        демонстрації
·        зворотній зв язок
·        обговорення в малих групах
·        планування подальших дій

Відомо,що інтерес виникає з потреби щось розуміти, чогось досягти. Тож я прагну розвинути у дітей цей інтерес, використовуючи:
 Метод  ПРЕС
Займи позицію --- Оцінювальна дискусія
Зміни позицію --- Дебати
Безперервна шкала думок --- Дискусія в стилі ток- шоу
Обговорення проблеми в загальному колі: «мікрофон», «незакінчені речення», « мозковий штурм».

ДІЛОВІ ІГРИ- ще одна з ефективних форм навчання. Я  її використовую для розвитку
аналітичного,творчого і практичного інтелекту.
Як правило, для розв’язання задач і тестів у школі має значення тільки аналітичний інтелект.
 Аналітичний інтелект- важлива складова інтелекту успіху, під яким ми розуміємо свідоме спрямування процесів мислення на знаходження свідомого розв’язання проблеми. Але я розумію, що сучасній людині потрібен і творчий, і практичний інтелект. 
Останні два роки я працюю над втіленням проектної технології навчання. Проективна діяльність є максимально спрямованою на субєктивне пробудження та  розвиток особистості старшокласника, оскільки  повністю відповідає її потребам і особливостям.

Хочу звернути увагу на проведення інтегрованих уроків, тобто, застосування інтегральної педагогічної технології, автор якої – О.Мариновська. Суть такого навчання ґрунтується на виявленні в різних навчальних предметах однотипних елементів і поєднанні їх у якісно нову цілісність з метою створення загального образу світу. Зокрема, це:
Використання законів фізики під час розв’язування задач;
Розвязання задач алгебраїчним способом – зв'язок з математикою;
Зв'язок з біологією майже по усіх темах;
Зв'язок з географією під час вивчення тем:»Мінеральні добрива», «Метали», «Природні джерела вуглеводнів», тощо.
Звязки у викладанні хімії та основ безпеки життєдіяльності.

Широкого застосування набули учнівські інтегровані проекти на екологічну тематику.

Немає коментарів:

Дописати коментар